Królestwo położone na południowym krańcu Westland, pomiędzy Łzą i Altarą, na północy graniczy z Murandy. Na sztandarze znajduje się dziewięć złotych pszczół na ciemnozielonym tle. Pszczoły ułożone są na kształt rąbu, w układzie 1-2-3-2-1. Stolicą Illian jest miasto o tej samej nazwie. Stolica Illian jest jednym z największych miast na Westland. Nie posiada murów obronnych, ale dostęp do niego utrudniony jest z powodu otaczających go bagien. Sama stolica pocięta jest niezliczoną ilością kanałów i posiada największy na Westland port. W Illian do morza uchodzi jedna z największych rzek na Westland, Arinelle-Manatharedrelle.
Na zachodzie rozciągają się gaje oliwne i lasy, północna część królestwa jest górzysta, znajduje się tam dużo zamków i bogatych posiadłości. Na wschodzie rozciągają się Równiny Maredo. Główny plac w mieście nazwany został Placem Tammaz, a po obu jego stronach znajdują się dwa identyczne pałace. Jeden należy do króla, a drugi do Rady Dziewięciu. Jedyną różnicą między oboma pałacami jest to że Pałac Królewski jest nieznacznie większy.
Historia i rządy
Królestwo Illian zostało utworzone przez Lorda Nicoli Merseneosa den Ballina pod koniec Wojny Stu Lat. Zdobył on miasto i został koronowany na pierwszego króla, już jako władcy niepodległego narodu. Jego ród niepodzielnie rządził tym królestwem przez kolejne 300 lat. Mimo iż władcą Illian jest król, musi on swoją władzę dzielić z Radą Dziewięciu. W razie jego niedyspozycyji, to właśnie oni przejmują władzę nad królestwem.
Król nosi koronę wykutą na kształt liści wawrzynu, między nimi umieszczono niewielkie, ostre miecze. Korona ta zwana jest Koroną Laurową, a po przejęciu władzy nad Illian przez Randa al’Thora nazwana została Koroną Mieczy. Naród ten od samego początku miał konflikt ze swoim wschodnim sąsiadem – Łzą. Głównym zarzewiem konfliktu była kontrola nad rynkiem oliwy.
Wielkie Polowanie i Róg Valere
Jednym z najsłynniejszych wydarzeń z których znane jest to królestwo, jest Wielkie Polowanie na Róg. Jest ono ogłaszane w Illian, gdzie ochotnicy gromadzą się na Placu Tammaz, aby złożyć Przysięgę Myśliwego. Uczestnicy tego polowania zwą się Myśliwymi. Najczęściej są to ludzie szukający sławy i przygód, wojownicy i awanturnicy. Uważa się że Myśliwy, który nie złożył Przysięgi nie jest prawdziwym Myśliwym i nigdy nie zdobędzie chwały i nie zostanie zapamiętany w Pieśniach. Celem Myśliwych jest odnalezienie legendarnego Rogu Valere. Róg jest starożytnym reliktem, zaginionym od tysięcy lat. Jak mówi legenda, przy jego pomocy można wezwać do walki dawno zmarłych bohaterów.
Sam Róg składa się z korpusu, długiej stopniowo rozszerzającej się rury, zwiniętej dwukrotnie w kształt okręgu. Wykonany ze złota, wyposażony w ustnik i zakończony dużą czarą głosową. Na jego czarze znajduje się, wyryty srebrnymi literami, napis Tia mi aven Moridin isainde vadin, co w Starej Mowe oznacza 'Bo nie jest grób przeszkodą na moje wezwanie’.
Niewiele wiadomo o tym jak dokładnie działa Róg. Niektórzy skłaniają się do twierdzenia, że jest to pewien rodzaj ter’angreala, nigdzie jednak nie zostało to potwierdzone. Gdy zostanie z niego dobyty dźwięk, pojawiają się Bohaterowie Wieków. Muszą walczyć po stronie Trębacza, bez względu na to po której stronie się on opowiada, Światłości czy Cienia. Legenda mówi że zostanie on odnaleziony niedługo przed Ostatnią Bitwą, mimo iż nie ma o nim żadnych wzmianek w Proroctwach Smoka. W Proroctwach Rogu jest zaznaczone jednak ‘Niech ten co we mnie zadmie, nie o chwale myśli, ale o zbawieniu’.
Przygody Myśliwych opiewane są w pieśniach i legendach przez Bardów, a także spisywane w starych księgach. W miesiącu Adar, roku 998 NE Illian ogłosiło kolejne Wielkie Polowanie, pierwszy raz od 400 lat. Znanymi Myśliwymi są:
- Zarine Bashere
- Orban
- Gann
- Areina Nermasiv
- Rasoria Domanche
- Tzigan Sokorin
- Culen
- Pears
Illiańscy Towarzysze
Illian może poszczycić się elitarnymi oddziałami wojska. Noszą oni miano Towarzyszy. Niespotykaną rzeczą jest, że należeć do tej organizacji może każdy, bez względu na narodowość. Każdy może osiągnąć tam najwyższą rangę, a nawet zostać Pierwszym Kapitanem. Towarzyszy wysyła się tam gdzie walki są najcięższe, ich zadaniem jest również ochrona króla. Stanowią sam rdzeń illiańskiej armii.