Aby uczcić pierwsze spojrzenie na Ostrze ze znakiem czapli udostępnione na #WOTonPrime, w ciągu następnych 30 minut odpowiem na 10 pytań dotyczących planowania i przygotowania produkcji ogólnie i jakie mamy do niej podejście. Wystarczy zadać pytanie w odpowiedzi na ten post.
Transkrypcja rozmowy
Pytanie 1.
@DanielBGreene – Czy wszyscy wykonują intensywne ćwiczenia łydek? Potrzebujemy ich dobrze wyćwiczonych.
@rafejudkins – To pytanie miało najwięcej polubień. Więc jest zwycięzcą. Ha. Mogę oficjalnie potwierdzić (dziennikarze, szykujcie się), że tak naprawdę nie ćwiczę łydek. Ale aktorzy, podczas pobytu w Pradze, nieustannie szkolą się we wszystkim co dotyczy WoT.

Rafe Judkins
02.12.2020
Heron Mark Blade
Pytanie 2.
@Nakomi14 – Czy dokumentowane były jakiekolwiek prace przedprodukcyjne, projekty, przygotowanie rekwizytów itp. Do programów zakulisowych? Muszę przyznać, że naprawdę mam taką nadzieję!
@rafejudkins – Oczywiście! Niesamowity team dokumentował jak najwięcej z tego procesu, tak aby po emisji serialu można było docenić całą pracę i miłość włożoną w tworzenie tych małych i dużych detali.
Pytanie 3.
@Leinton – W jaki sposób prezentowane będą formy miecza? Czy styl będzie pochodził z jednego określonego regionu, czy też będzie składał się z kilku różnych sztuk walki?
@rafejudkins – Na potrzeby serialu zatrudniliśmy mistrza walki i miecznika, który stworzył style walki unikalne dla każdej broni i kultury. Tak więc, oglądając walkę Pogranicznika wyposażonego w ostrze ze znakiem czapli, widać będzie że ten styl jest inny niż walka Seanchanina. To oczywiście tylko hipoteza…
Pytanie 4.
@Jack_Bro_garty – Jaki styl architektoniczny zastosowany zostanie w Dwóch Rzekach? Wydawałoby się, że powinien być swojski, Średniowieczny, ale czy ze względu na lokalizację i historię pojawią się jakieś inne inspiracje?
@rafejudkins – Kiedy książki były publikowane, wydawały się tak niesamowicie świeże, inne i nowe, chcemy więc, aby to samo dotyczyło serialu. Jak widać, odchodzimy od niektórych elementów z książek, często dzieje się tak dlatego, że publiczność widziała te motywy już wcześniej!
Pytanie 5.
@LycoPsycho – Czy Moiraine będzie miała na początku serii swoją laskę? Pamiętam, jak mówiła, że pomaga jej się ona „skupić się”, ale widząc, jak po prostu odrzuciła ją na bok po tym, jak zwęglił się na Drogach i nigdy go nie zastąpiła, nie wydaje się to konieczne.
@rafejudkins – Do realizacji serialu podchodzimy raczej jak do adaptacji całej serii, a nie każdej książki osobno. Mamy nadzieję, że sezon pierwszy będzie bardziej przypominał całą serię książek Koła Czasu niż Oko Świata. Biorąc to pod uwagę – nie, Moiraine nie będzie miała swojej laski. Niech zapanuje chaos, ha.
Pytanie 6.
@RespectTheC – Skoro już jesteśmy przy temacie mieczy, to jakie będą pomysły przy projektowaniu zbroi? Czy będą duże różnice pomiędzy zbrojami Andoru i Shienar?
@rafejudkins – Tak. Nasz zespół zajmujący się kostiumami, prowadzony przez niesamowitą Isis Mussenden, zaczął od przygotowania mapy całego świata Koła Czasu, potem zagłębił się w każdy naród/kulturę, aby upewnić się, że będą one zróżnicowane (jednocześnie szanując to, co jest w książkach) i zagłębić się z powrotem w Dwóch Rzekach.
Pytanie 7.
@miketurner_1 – Broń i ich indywidualne cechy są integralne z poszczególnymi postaciami, zwłaszcza jeśli chodzi o Mata, Randa i Perrina. Czy serial również będzie skupiał się na takich szczegółach, czy też broń 'po prostu’ będzie?
@rafejudkins – Trudno sobie nawet wyobrazić, ile godzin zajmuje przygotowanie broni dla każdej osoby. Byłem na co najmniej 20 spotkaniach dotyczących sztyletu Egwene, a to nawet nie jest istotna broń w książkach. Istnieje cały zespół ludzi (w tym mamy kilku naprawdę WIELKICH fanów książek w ekipie pracującej nad rekwizytami)…
Pytanie 8.
@co1dwitch – W jaki sposób decydujesz, które rekwizyty trzeba przygotować w rzeczywistości (na przykład miecz), a kiedy używać efektów specjalnych?
@rafejudkins – Chcę, żeby rekwizyty były jak najbardziej prawdziwe, więc w każdym możliwym miejscu budowaliśmy przedmioty zamiast polegać na efektach specjalnych. Nasz program mógłby być realizowany w całości 'na zielonym ekranie’, całkowicie CGI*, ale myślę, że będziesz zaskoczony tym, ile szczegółów zostało fizycznie zbudowanych, dotkniętych i trzymanych przez naszych aktorów.
* CGI – computer-generated imagery Obrazy generowane komputerowo – wszystkie elementy obrazu (postacie, pojazdy, krajobrazy), które powstały wyłącznie z pomocą komputera. – adn. Amyrlin, źródło Wikipedia
Pytanie 9.
@geekyeri – Jak osiągasz równowagę pomiędzy tym co jest w książkach, a zezwoleniem artystom na ich własną kreację?
@rafejudkins – Jest dla mnie niezwykle istotne aby w przypadku gdy decydujemy się odejść od kanonu książek, musimy ZDAWAĆ SOBIE SPRAWĘ, że tak się dzieje. Tak więc każdy etap produkcji, od butów i mieczy, po samą Białą Wieżę, zaczyna się od cytatów z książek o danym miejscu/przedmiocie…
Pytanie 10.
@Quitelightning – Muzyka (w trailerze), czy jest ona jakoś powiązana z serialem? Czy właśnie udało nam się podpatrzeć motyw przewodni?
@rafejudkins – To nie jest muzyka z samego serialu. Kiedy takie coś nastąpi, upewnię się, że będziecie tego świadomi i mam nadzieję, że będzie to bardzo wyjątkowe „Koło Czasu”.
Pytanie 11.
@taisharmalkier – Czy będą różne rodzaje mieczy i mieczy oznaczonych czaplą? A może wszystkie będą w stylu katany?
@rafejudkins – Bardzo dużo różnych stylów.
Pytanie 12.
@Amys_theWise_1 – Jakie wpływy będą wykorzystane podczas projektowania ubrań do podróży i do codziennego użytku przez EM5*, ale także przez Moiraine i Lana, biorąc pod uwagę, jak są opisywane na szlaku, a jak wyglądają w mieście? Surowa wełna, len, jedwab, skóra (dla strażników itp.)?
@rafejudkins – Moim zdaniem Moiraine i Lan spędzali większą część czasu razem w podróży, a EF5* dorastali w miejscu, w którym wiedza, jak przetrwać w dziczy była koniecznością, wszyscy będą więc niezwykle praktyczni w tych sprawach, co noszą i w czym podróżują… a kiedy będą w mieście i nie muszą szybko wyjeżdżać, będzie można zobaczyć ich różne spojrzenia na modę.
*EM5, EF5 – Emond Field Five – Rand, Mat, Perrin, Egwene i Nynaeve – adn. Amyrlin