W świecie Koła, zwanym również Randlandem, od imienia głównego bohatera, wyróżniamy trzy kontynenty. Największy z nich składa się z czterech odrębnych części, prawie ze sobą nie powiązanych. Westland, gdzie dzieje się niemalże cała akcja książek, Pustkowie Aiel, położone na wschód od Westland, oddzielone od niego ogromnym masywem górskim zwanym Grzbietem Świata. Pustkowie Aiel od wschodu sąsiaduje z nieprzebytymi Klifami Świtu i Sharą, krainą dziką i niepoznaną. Wzdłuż całego kontynentu, na dalekiej północy, znajdują się Góry Zagłady, a dalej rozciąga się Wielki Ugór.
Drugi kontynent, niewiele mniejszy, to Imperium Seanchan. Jest to kontynent rozciągający się od dalekiej północy, sąsiadując z Ugorem, do gorącego południa, daleko za równikiem. Jest to kontynent porozcinany wodnymi szlakami i ostrymi masywami górskimi.
Trzeci, najmniejszy i zupełnie nie poznany to Ziemia Szaleńców. Położony jest daleko na południe od Westland. Pomiędzy Ziemią Szaleńców, a Westland rozciąga się Morze Sztormów. Pomiędzy Seanchan, a Westland znajduje się ogromny Ocean Aryth. Natomiast pomiędzy Sharą, a Seanchan znajduje się Ocean Morenowy.